Retourprocedure

Wij verzoeken u om eerst contact op te nemen met onze internetafdeling, bereikbaar via verkoop@neboweb.nl of 070-3040777.

  • Zorg dat het product compleet wordt ingeleverd.
  • Zorg dat uw een geldige aankoopbewijs mee gezonden wordt.
  • Zorg voor een gedegen omverpakking.
  • Zorg dat u uw pakket voldoende gefrankeerd opstuurt.
  • Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. De kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening indien u geen gebruik maakt van PostNL


Niet alle artikelen kunnen geruild/geretourneerd worden.
De onderstaande artikelen kunnen niet worden geruild of geretourneerd:

  1. Software, dvd's en cd's waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Deze producten zijn namelijk niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling na levering is verbroken, omdat deze software makkelijk gekopieerd kan worden.

  2. Voor het beoordelen van inktcartridges is het niet nodig om de verpakking/verzegeling te openen. Indien u meer heeft gedaan dan nodig is om te beoordelen of u de inkcartridges wilt behouden, kan er waardevermindering tot 100% optreden. Dit is een richtlijn. Dit is afhankelijk of wij het product nog kunnen verkopen.

  3. Artikelen die om hygienische redenen niet geruild kunnen worden indien de verzegeling na levering is verbroken. Dit zijn producten zoals in-ear oordopjes. 

  4. Ingewisselde of ingevulde vouchers die bij ons gekocht zijn of tegoedbonnen.

  5. Naar uw wensen en specificaties gemaakte producten (maatwerk) kunnen niet geretourneerd worden. Zoals fotoprints, albums, canvas e.d.

Indien je voor de beoordeling van de goederen verder bent gegaan dan nodig is om de aard, kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, dan kunnen wij een waardevermindering in rekening brengen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%. Het gaat in dit geval met name om:

  1. Inktcartridges waarvan de verpakking reeds geopend is, geldt een waardevermindering tot 100%. Dit is een richtlijn. Dit is afhankelijk of wij het product nog kunnen verkopen.
  2. In gebruik genomen printers, waarbij het gebruik verder gaat dan de aard, kenmerken of werking vast te stellen.
  3. Voor geopende artikelen geleverd in een blisterverpakking en waarvan op de verpakking duidelijk is aangegeven waarvoor het dient, kan een waardevermindering in rekening worden gebracht door het vervangen van de verpakking.
  4. Ingewisselde of ingevulde vouchers die bij ons gekocht zijn of tegoedbonnen.

Retouradres:

NEBO de fotospecialist
Theresiastraat 28
2593 AP DEN HAAG
Tel: 070-3040777

Uitleg herroepingsrecht

Tijdens de 14 kalenderdagen bedenktijd heeft u als consument het recht om de zaak te beoordelen en te proberen zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat u het geleverde product ook zal mogen uitpakken en zo nodig bekijken zoals u dat in de winkel ook zou mogen. Echter, zolang u als klant nog niet heeft besloten het product te houden, mag u het product niet gebruiken! Voor workshops geldt dat u binnen 14 kalenderdagen na het sluiten van de overeenkomst de workshop kunt herroepen. Voor terugbetaling geldt hetzelfde als voor producten. Indien u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht, dient u het product terug te zenden binnen de bedenktijd van 14 kalenderdagen, of nadat u de verklaring heeft verzonden, waarbij u vervolgens 14 dagen de tijd heeft om het product terug te sturen.

Voorbeeld:
Een wasmachine mag men bekijken maar men mag er geen wasjes mee draaien. Een paar schoenen mag men passen, maar men mag er niet een gehele dag op rondlopen. U mag het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Heeft u het product verder gebruikt dan noodzakelijk dan kunnen hier kosten voor in rekening worden gebracht.

Gebruik maken van uw herroepingsrecht

Wilt u gebruik maken van uw herroepingsrecht dan doet u dat door terugzending van het product binnen de bedenktijd van 14 kalenderdagen of na het sturen van de verklaring heeft u 14 dagen de tijd om het product terug te sturen

Kosten in geval van herroeping

Retourneren van producten die via de normale pakketpost (PostNL) verstuurd kunnen worden zijn binnen Nederland voor onze rekening. De eventuele kosten van de standaard heenzending (Aangetekend verzenden met PostNL) zult u ook retour ontvangen.

Dit laatste geldt niet voor de speciale verzendmethoden zoals bijvoorbeeld rembours, groot-materieel en onze koeriersdienst. Indien u voor een speciale verzendmethode heeft gekozen, krijgt u enkel de standaardverzendkosten vergoed. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.. Al naar gelang welk tijdstip het eerst valt. U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen,dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Klachtenafhandeling

Bij NEBO de fotospecialist draait alles om tevreden klanten. Mocht het onverhoopt voor komen dat er iets niet in orde is met uw bestelling of product, dan horen wij dit graag. U kunt uw klacht per e-mail richten aan onze Klantenservice via verkoop@neboweb.nl. Wij streven ernaar om u altijd binnen 1 week (uiterlijk 14 dagen) uitsluitsel over uw klacht te geven. Heeft u vragen met betrekking tot een klacht? U kunt ons telefonisch bereiken op het telefoonnummer +31 (0)70-3040777

Stuurt u uw klacht liever per brief? Dat kan naar:
NEBO de fotospecialist
t.a.v. klantenservice
Postbus 75
2630 AB NOOTDORP

Geschillencomissie

Mocht het helaas toch zover komen dat u uw klacht voor wilt leggen aan de geschillencommissie Thuiswinkel dit kunt u hier doen.
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Dit kunt u hier doen.

Wettelijk modelherroepingsformulier

Uiteraard kunt u bij ons ook gebruik maken van het wettelijk vastgestelde formulier voor herroepingen. Deze kunt u downloaden door op deze link te klikken.